web analytics
we zijn weer thuis

zoals de kop al vermeld, zijn we weer veilig en wel in Mijdrecht aangekomen. vrijdag na een nacht, waarin we beiden slecht hebben geslapen, eerst de laatste werkzaamheden gedaan.
cabine beetje opgeruimd, afwas gedaan, tassen gevuld en gereed gemaakt voor het vliegveld.
reden om 10.00 uur exact voor het laatst deze vakantie van de camping af.
temperatuur was op dat moment al 28 graden en we besloten om naar een heel groot winkelcentrum te rijden, waar we de laatste uurtjes gebruik konden maken van de airconditioning.
we vliegen pas laat in de middag, dus hebben we alle tijd om alles voor ons zelf nog eens op een rijtje te zetten.

tegen 15:00 uur waren we bij de camper verhuurder om de camper in te leveren.
aangezien we toch wel wat op de laatste camper aan te merken hadden, navigatie was na 2 twee dagen uitgevallen en we hadden erg veel last van stankoverlast vanuit de tank met het grijze water, was het afleveren niet binnen een paar minuten afgewerkt.
na veel gepraat en soms ook erg lelijk gedaan te hebben, waren ze bereid om uit coulance een kleine vergoeding te geven. wij hebben het gevoel, dat ze onze klachten niet serieus nemen en gaan via Totally Camper een officiële klacht indienen.

na deze minder prettige momenten, werd het tijd om de taxi te bellen.
in Australië is een concurrent van Uber bezig om voet aan de grond te krijgen.
bedrijf heet Didi, is oorspronkelijk van een Chinese eigenaar en 5x groter als Uber.
Didi app gedownload en gebeld,  3 minuten later stond de taxi voor en konden we naar het vliegveld.

op het vliegveld eerst beide tassen laten insealen, tijdens de heenreis was er door de bagage afhandelaars niet erg voorzichtig mee omgesprongen, tassen beschadigd en we waren bang, dat ze nog meer kapot zouden gaan.
insealen was geen probleem en binnen vijf minuten hadden we keurig ingepakte tassen.
inchecken gaf geen probleem, Paula had weer uitstekend het gewicht van de tassen berekend.
na de douane en de controle was het tijd voor ons laatste biertje in Australië.
hebben het ons lekker laten smaken en toen was het tijd om naar de gate te gaan.
precies op schema ging het vliegtuig de lucht in en konden we afscheid nemen van het mooie Australië.

na een goeie vlucht van bijna 6 uur kwamen we op de grote luchthaven van Singapore aan.
we hadden vijf kwartier de tijd om over te stappen. dit heb je ook wel nodig, vliegveld is erg groot en we moesten naar een andere terminal.
gelukkig hebben ze een shuttle (treintje) rijden tussen de verschillende terminals.
bij de gate aangekomen konden we direct aan boord, hebben we dan ook gedaan.
prima plaatsen voor de laatste 13 uur!!
na een lange maar goede vlucht waarin we ook nog wat geslapen hebben, om 6:10 uur geland op Schiphol
Erik en Jamie kwamen ons ophalen en we hebben eerst een Hollandse kop koffie gedronken daarna op naar Mijdrecht,
goed ontbeten, auto opgehaald en de vakantie 2019 zat er op.

allen die met ons mee gereisd hebben via de weblog hartelijk bedankt voor jullie fijne reacties het is voor ons leuk om via de weblog jullie reacties te lezen en ook een beetje op de hoogte van het reilen en zeilen in het verre Nederland te blijven.

gereden km’s op de hele reis:
deel 1 :   2654
deel 2 :   1032
deel 3 :   2471

Totaal :   6157

7 Replies to “we zijn weer thuis”

1. Goede morgen Peter & Paula, fijn dat jullie er weer zijn al een beetje gewend in het koude kikkerland !!!! en alle Hollandse perikelen, nieuws enz enz hopelijk genieten jullie lekker lang na van de mooie reis, rust, indrukken,nogmaals het was erg leuk om mee te genieten ,dank hiervoor ???vriendelijke groet Dinand Herma uit Nijverdal.

2. Fijn dat jullie weer gezond en wel thuis zijn Het is nu aan passen aan het Hollandse weer en eigen omgeving na zo n vakantie maar aan alles komt een einde.,
    Ook voor Peter met ze n dagelijkse verslagen bedankt hoor was leuk ,

3. Aller eerst welkom thuis. Ik had op de https://uk.flightaware.com/ jullie vluchten een beetje gevolgd en zag dat alles volgens liep en dus mooi op tijd op Schiphol aankwamen. Jullie kunnen terug zien op een fraaie reis en schijnbaar toch wat vermoeiend ook. Als ik de gereden km optel kom ik aan een iets ander getal maar een kniesoor die daar oplet.

Laat een reactie achter

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.