2012 – Vancouver naar Toronto

zondag 15 april

Dit was het dan!!!
Vanuit Canada willen we jullie hartelijk groeten.
Omdat velen van jullie om de foto’s gevraagd hebben, hierbij dan een bonus.
Tot in Nederland.

maandag 16 april

Zaterdag bijtijds uit de veren, we gaan de camper inleveren en moeten uiterlijk om 11:00 uur bij Cruise Canada zijn.

Na zo’n 60 km rijden kwamen we om 10:30 uur aan Het inleveren was een fluitje van een cent. Km stand bekijken, we hebben plm 300 km teveel gereden, dus dat was een goede planning van de reis. In de voorruit een sterretje, de 2e dag een steentje er tegen, kosten voor rekening man. Hadden we al over nagedacht en ons hiervoor verzekerd.
Onze Duitse vrienden niet gezien, maar met een ander Duits stel naar het vliegveld gereden, samen de taxi gedeeld.
Op het vliegveld een auto gehuurd en hiermee naar Toronto Downdown gereden. Hebben we vervoer en meteen een ruimte om de koffers op te bergen.
In Toronto zo’n 10 km door de binnenstad gelopen. Prachtige stad met mooie, oude gebouwen, afgewisseld met enorme lelijke wolkenkrabbers.
Om 18:00 uur weer terug op het vliegveld. Na weer veel moeite kunnen inchecken. Peter bleek geen Hartog maar “mister” te heten, vandaar dat de heireis ook al problemen gaf.
Vliegtuig vertrok met een kwartiertje vertraging, niets aan de hand. Hadden we gedacht . . . . . na 50 meter werd er gestopt en medegedeeld, dat er een technische storing was. Voordat dit was opgelost waren we 2 uur verder!!
Wachten en wachten, af en toe een beetje water en naar een film kijken.
Na 2 uur eindelijk vertrokken, goede vlucht en geslapen, maar uiteraard te laat in Zürich.
Bij het uitkomen van de gate stond al iemand van Air Canada te wachten. Air Canada had gezorgd, dat we met een latere vlucht mee konden. Later bleek 17:30 uur te zijn, we moesten bijna 5 uur op het vliegveld hangen. Als ervaren vliegreizigers zijn we naar een transferbalie van Swiss Air gelopen. Daar de situatie uitgelegd en ze konden voor ons meteen de instaptickets regelen. Na wat doorvragen hebben we ook nog 2 vouchers gekregen om wat te eten en/of te drinken. Het bedrag was genoeg om eens lekker te laten verwennen in een prima restaurant op de vlieghaven. Als we niets gevraagd hadden, zouden we ook niets hebben gekregen, eigenlijk moeten ze dit automatisch doen, maar ja dat kost geld.
Na ons diner op ons gemak naar de gate gelopen via de winkeltjes. Zürich heeft een mooi vliegveld en is prima geoutilleerd.
Uiteraard had ons 2e vliegtuig ook weer vertraging, maar rond 18:00 uur vlogen we richting Schiphol.
Onze koffers kwamen natuurlijk als één van de laatsten over de transportband.
Werden opgewacht door Dominique en Erik, Ems en ook Petra was van de partij. Altijd leuk om meteen kinderen en vrienden te zien.
Thuis gekomen zijn Wim en Jetske ook nog langs gekomen. Eindelijk een overheerlijk Hollands kopje koffie, dat hadden we gemist, de Amerikaanse koffie haalt het niet bij de onze.
Al met al een heftige en lange dag. Na ruim 26 uur lagen we in ons eigen bed!

Nog even wat feitjes:
aantal landen 2
aantal staten Canada 2
aantal staten USA 13
totaal gereden km’s : 8295 (prima gepland, we gingen uit van 8000)